Prietenii și familiile ținute la distanță de COVID de sărbători vor avea acces nelimitat pe Zoom pentru întrunirile virtuale, reduse la limita cunoscută de 40 de minute pentru abonații care preveră varianta gratuită.
În timp ce blocajul economic generat la nivel global de pandemia de COVID-19 a afectat mii de companii, care au pierdut sute de miliarde de dolari, modul în care activitatea din companii a migrat online aduce profituri semnificative pentru unii jucători – cum ar fi compania Zoom Video Communication.
Zoom Video Communications Inc, companie a cărui tehnologie a devenit cunoscută de milioane de oameni pe durata pandemiei și folosită pentru sociializare online pe durata distanțării sociale impuse de pandemie, a anunțat că elimină limita de timp pentru conturile sale gratuite la toate întâlnirile la nivel global pentru sezonul de sărbători, scrie The Guardian.
Aceasta ofertă acoperă sărbătorile creștine din Ajunul Crăciunului și ziua de Crăciun, sfârșitul lui Hanuka pentru evrei și Kwanzaa marcat de afro-americani, precum și Revelionul și ziua de Anul Nou. Toate acestea cad la sfârșitul lunii decembrie sau la începutul lunii ianuarie.
Pandemia de coronavirus a urcat la noi cifre maxime din întreaga lume în timpul unui al doilea val, forțând mulți oameni să rămână acasă și să planifice întâlniri cu prietenii și familia pe Internet.
„Indiferent dacă se reunesc în ultima zi de Hanuka, sărbătorim Crăciunul, sunăm în Anul Nou sau marcăm ultimele zile de Kwanzaa, cei care se conectează cu prietenii și familia nu vor fi întrerupți”, a spus un purtător de cuvânt al Zoom.
Google Meet al Alphabet a spus deja că utilizatorii cu conturi gratuite nu vor trebui să limiteze conversațiile la 60 de minute până în martie.
Echipele Microsoft și Webex-ul Cisco, care au o creștere a utilizării în timpul pandemiei, nu au anunțat până acum nicio relaxare în limita lungimilor întâlnirilor.
Listată pe bursa americană, compania care operează platforma de comunicare video, compania Zoom, a crescut exponențial de la începutul anului.
Platforma este fondată de Eric Yuan, 50 ani, care a emigrat din China în Silicon Valley în 1997, când avea doar 27 de ani. Pariul pe care şi l-a asumat mai târziu cu platforma Zoom a fost unul în care nici cel mai bun prieten al lui nu credea în acel moment, potrivit CNBC.
În 2011, când a fost fondată platforma, piaţa videoconferinţelor era deja acaparată de jucători precum Google, Skype, Cisco şi GoToMeeting. La acel moment, Yuan era încă unul dintre inginerii-şefi ai gigantului Cisco.
„A intrat într-o piaţă despre care toată lumea credea că este saturată. Competiţia lui era formată din jucători mari care operau deja platforme oferite gratuit”, îşi aminteşte Dan Scheinman, fostul şef pe corporate development al Cisco, care acum este angel investor şi membru în board-ul Zoom.
Bazându-se pe ideea că platformele existente erau atunci învechite şi plictisitoare, Yuan şi-a asumat pariul care îl transformă astăzi într-unul dintre cei care se îmbogăţesc în criză.
Averea lui Eric Yuan se ridică astăzi la 7,8 miliarde dolari, conform Bloomberg Billionaires, după ce a înregistrat o creştere de circa 120% de la începutul anului, întrucât acesta deţine o participaţie de aproximativ 20% în Zoom.